Czy przywiązujesz dużą wagę do tego jak wyglądasz? Czy Twój wygląd zewnętrzny ma dla Ciebie duże znaczenie?

Jeżeli chociaż na jedno z pytań odpowiedziałaś nie, to masz dużo pracy przed sobą w procesie budowania marki osobistej. Chcąc nie chcąc, każdy ocenia innych na podstawie pierwszego wrażenia. Dodatkowo w głowach mamy mnóstwo stereotypów, których tak naprawdę nie jesteśmy w stanie do końca kontrolować. Skoro zatem wiemy, że taka sytuacja ma miejsce, musimy zadbać o swój własny wygląd zewnętrzny.

Od razu sprostuję, że dbanie o wygląd zewnętrzny nie polega jedynie na wymianie garderoby na markowe. Ja sama jestem zwolenniczką zdrowego minimalizmu, w każdym aspekcie naszego życia. Aby zatem wiedzieć jakie fasony pasują do nas, jaki kolor powoduje, że błyszczymy, czy jaki makijaż doda nam uroku, musimy wykonać dużą pracę. A co za tym idzie zmienić pewne nawyki i ścieżki, którymi szłyśmy. Otworzyć się na coś nowego.


Zobacz cały cykl wpisów na temat marki osobistej:

Jak świadomie budować wizerunek osobisty
Identyfikacja wizualna jako element budowania wizerunku osobistego
Strona internetowa, a budowanie wizerunku
Blog jako narzędzie budowania pozycji eksperta.

Jak budować wizerunek w social media.
Jak Cię widzi wyszukiwarka Google.


Jeżeli mamy odpowiednie umiejętności, możemy przez ten proces przejść same. Zachęcam jednak, aby podejść do tego kompleksowo i poważnie. Dokonać ważnej inwestycji w samą siebie i poradzić się specjalistki. Wybierz ją jednak bardzo świadomie. Sztuką jest bowiem kogoś odpowiednio ubrać, a nie przebrać. Ubranie ma być zewnętrznym odzwierciedleniem Twojej natury i osobowości.

PAMIĘTAJ!!!!! Wygląd zewnętrzny to nasze opakowanie. Powiedź uczciwie, na co zwracasz w pierwszej kolejności uwagę, kiedy sięgasz w sklepie po produkt z półki. No tak na opakowanie. Aczkolwiek może to źle zabrzmieć, nie ma to jednak negatywnego zabarwienia. Tak naprawdę każdego dnia ktoś nad kupuje. Naszą wiedzę, umiejętności, czy nasze produkty. Musimy więc odpowiednio to nasze opakowanie przygotować i podać innym.

Jakie elementy kwalifikują się do miana „opakowania”:

  • ubrania (fason, kolorystyka, jakość, tekstura)
  • buty
  • fryzura i kolor włosów
  • makijaż
  • schludność
  • zapach
  • higiena osobista
  • uśmiech
  • przedmioty jakimi się otaczamy

To są elementy niezmiernie ważne w przypadku kontaktu osobistego. Teraz spójrzmy na świat on-line, gdzie spędzamy 80% naszego czasu. Tam nie wszystkie elementy podane wyżej, będą równie istotne.

Ważne elementy „opakowania” w świecie on-line:

  • zdjęcia
  • spójna grafika
  • zainteresowania i pasje
  • wykształcenie i doświadczenia
  • rodzina

Tak, tak na te wszystkie elementy „opakowania” będzie zwracał uwagę potencjalny klient. Dokładnie zweryfikuje je zanim podejmie decyzję o osobistym kontakcie z Tobą.

Zapewne niektóre z Was zupełnie nie zdawały sobie z tego sprawy. Jeżeli dziwi Cię to co napisałam, mam dla Ciebie propozycję małej zabawy. Wyszukaj w Internecie life coachów z Twojego regionu. Wybierz dwie lub trzy osoby i wybierz tą, z którą chciałabyś się spotkać osobiście. Po kolei sprawdzaj ich strony i zapisuj wszystko, na co zwrócisz uwagę oraz wszystkie skojarzenia jakie powstaną w Twojej głowie. Nawet takie typu „o jejku, jaka brzydka bluzka”. Gwarantuję Ci, że zwrócisz uwagę na wszystkie elementy opakowania, które wymieniłam powyżej.

Po zakończeniu zabawy, dokładnie zastanów się nad jakimi elementami powinnaś sama popracować u siebie. Jeżeli masz ochotę podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami, śmiało pisz w komentarzach.