Blog to wspaniałe miejsce do budowania pozycji eksperta. Dzielisz się swoją wiedzą z innymi, pomagasz, radzisz. To powoduje, że powoli budujesz wokół siebie społeczność lojalnych czytelników. A jak lojalnych czytelników to i z biegiem czasu również klientów, albo wspaniałych ambasadorów. Bardzo istotne. Nie muszą być Twoimi klientami, ważne, że cenią Twoją chęć dzielenia się wiedzą i mówią o tym światu. To najlepsza reklama jaką możesz sobie wyobrazić.

Przeczytaj poprzednie części cyklu jak świadomie budować swój wizerunek:

  1. Jak świadomie budować wizerunek osobisty.
  2. Identyfikacja wizualna jako element budowania wizerunku osobistego.
  3. Strona internetowa, a budowanie wizerunku

Blog i jego znaczenie

W ciągu ostatnich lat blogosfera bardzo się rozwinęła. Mamy wiele przykładów niesamowitych sukcesów osób, które prowadzą swoje blogi. Może niektórym wydaje się to dziwne, że można zbudować biznes w oparciu o bloga. Ale dlaczego nie? To biznes jak każdy inny. Wymaga bardzo dużego nakładu pracy. Czasami kilku lat ciężkich wyrzeczeń, aby zbudować swoją pozycję. Jest to więc wynik konsekwencji i skrupulatnych działań w kierunku realizacji postawionego sobie celu. Często nie widzimy ile pracy trzeba włożyć, aby wyprodukować odpowiednie treści, okrasić je pięknymi zdjęciami. Do tego zadbać o SEO, odpowiedni wizerunek graficzny samego bloga, udzielać się w mediach społecznościwych i dbać o swoją publikę.

Nikt nie zdaje sobie z tego sprawy, dopóki sam nie zacznie prowadzić bloga. To wielka korporacja w której trzeba być ekspertem w wielu dziedzinach.

No dobrze nie chciałam na wstępie Was wystraszyć. Blog prowadzony na stronie firmowej rządzi się trochę innymi prawami (aczkolwiek wielu rzeczy będzie się trzeba nauczyć). Po pierwsze jego cel jest nieco inny. Ma nam służyć do budowania wizerunku eksperta.

Jak skutecznie prowadzić bloga

Nie będę pisać o tym jak prowadzić skutecznie bloga, ponieważ na ten temat wypowiadają się bardziej doświadczone blogerki i można się od nich wiele nauczyć. Dlatego poniżej polecam cykl artykułów:

Ostatnia z Pań na liście to osoba od której uczyłam się całej sztuki blogowania. Począwszy od wiedzy podstawowej poprzez robienie zdjęć. Jej kurs na temat blogowania rozjaśnił mi wszystko. Dzięki niemu zbudowałam silne podstawy moich działań.

Zalety prowadzenia bloga firmowego według Uli Phelep:

  1. Tworzysz relacje
  2. Budujesz społeczność
  3. Wzmacniasz swój wizerunek
  4. Budujesz lojalność
  5. Pomaga Ci budować Twoją listę mailingową
  6. Kreujesz swoją pozycję eksperta
  7. Strona żyje i jest lepiej pozycjonowana w wyszukiwarkach

Co to jest vlog?

Zauważyć można obecnie, że ogromną popularnością cieszą się vlogi. Czyli blogi w wersji video. Sama obserwuje wiele kanałów na Youtube. Często słucham i oglądam filmy podczas wykonywania innych czynności (np. sprzątnia mieszkania). Mam dwa w jednym. Dlatego mam w planach stworzenie kanału, gdzie będę mówić o ważnych dla mnie i dla Was kwestiach.

A Ty prowadzisz bloga? W jaki sposób wykorzystujesz go w swoim biznesie? 

Źródło zdjęcia: kaboompics.com